Nyhetsbrev

Vårda dina kunder men information ifrån ditt företag

Vad är e-postmarknadsföring?

Att skicka e-post har blivit en av den mest populära sättet att kommunicera. Att skicka nyhetsbrev är ett sätt att nå konsumenter via e-post. Till skillnad från spam, nyhetsbrev når de konsumenter som är intresserade av ditt företag och ditt affärsområde. Det tar 6-8 kontakter innan en kund handlar en vara ifrån dig. Att regelbundet kommunicera och därmed bygga relationer med din kund ökar möjligheten att förvandla en besökare till kund. Nyhetsbrev ger den bästa ROI (Return of Investment) med hela 40 kr för varje investerad krona.

E-postmarknadsföring erbjuder ett enkelt sätt att spåra hur effektiv den är, genom att spåra hur många besök din webbplats får efter ett e-postutskick. Det är också ett bra sätt att få tillbaka existerande kunder.

Öka försäljningen

Ingen seriös e-postkampanj har någonsin startat ut att få tillstånd, så först måste du ha en e-postlista. Det finns många sätt att göra det på, t.ex. ge bort något i utbyte för e-postadressen. Det kan vara 10%-rabatt vid nästa köp eller en gratis produkt. Har du ett butik kan du ha en lista vid kassan där kunder kan ange sin e-postadress för att få erbjudanden och nyheter.

Det är enkelt att tro att det bara är att skicka ett e-brev men så lätt är det inte. Jag rekommenderar att du använder en tjänst så att du inte blir svartlistad. Blir din e-postadress svartlistad kan det vara så att du kan få problem med att skicka vanlig e-post.

Get a newsletter

Get a Newsletter är ett lättanvänt och kraftfullt verktyg för e-postutskick. Du kan t.ex. löpande följa vilka mottagare som öppnat brevet och vilka som klickat på länkar i utskicket. Läs mer om Get a newletter

Design och grafisk profil

Kanske får du regelbundet nyhetsbrev från andra företag och inser att deras är designade enligt företagets grafiska profil.

Uppföljning

Du vet säkert att analyser dina besökare är viktigt och det gäller även i nyhetsbrev. I Get a newsletter finns all statisk som behövs för att få kontroll över uppföljningen.

HaWebb erbjuder

Vi designar och implementerar din mall till e-postutskicket. Vi hjälper dig att sätta upp e-postforumlär så att du kan samla in e-postadresser på webbplatsen. Du kan direkt se hur många gånger nyhetsbrevet har öppnats och vilka länkar som klickats på. Det går även att se vem som har läst och klickat på de olika länkarna. E-postadresser som är felaktiga (studsar) avaktiveras automatiskt.

Ett tips!

Skicka inte bara nyhetsbrev när du vill att kunden ska köpa något utan skicka mer annan information, t.ex. om du driver en restaurang kan det exempelvis vara texter om de olika högtiderna och/eller ett recept. Detta göra att din kund ser ditt nyhetsbrev som mer än bara ett reklamutskick.

Vill du läsa mer?

Här hittar du blogg inlägg om nyhetsbrev:

Tips på hur du vinner kunder men ett nyhetsbrev

Nyhetsbrev är lönsamt, kostnadseffektivt och mätbart. Genom att flytta konversationen om ditt företag till en mer personlig plan (e-postinkorg) kan ...
Läs Mer
/ Marknadföring, Nyhetsbrev

Kontakta oss

Vill du att vi hjälper dig och skräddarsyr en mall till dina e-postutskick? Kontakta mig idag!

Hanna Hansson

Webbdesigner/Ägare

0736-229060

 info@hawebb.se

Andra tjänster

Webbdesign

En bra webbdesign är när webbplatsen motsvarar både dina och besökarens behov. Oftast handlar det om att webbplatsen har en genomtänkt struktur och tilltalande information. Det handlar om att besökaren ska känna igen sig, antingen de surfar med surfplattor, dator eller mobil.

Läs mer om Webbdesign

Sökmotoroptimering

Visste du att varje dag sker det över 50 miljoner sökningar på Google i Sverige. Vi använder sökmotorer för att hitta information och inspiration hemma, på jobbet, på bussen och överallt där vi tar med oss vår mobiltelefon.

Läs mer om Sökmotoroptimering

Sociala medior

Den ökade digitala användningen påverkar längre inte bara marknadsavdelningen utan dessa frågor blir viktigare även för säljavdelningen, kundservice och HR-avdelningen som kan använda kanalerna för att kommunicera med kunder och kandidater.

Läs mer om Sociala medior