Arbetsprocessen

Hur går det till?

Arbetsprocessen

För att kunna skapa en kvalitativ webbplats finns det vissa steg som kommer att genomföras. Nedan följer arbetsprocessen.

01 – Intervjuen

Varje webbprojekt startar med en undersökningsfas, där kunden intervjuas angående värdering, grafiska profil och vad kunden vill åstadkomma med webbplatsutvecklingen.

02 – Förslaget

I nästa steg får kunden ett designförslag i tre stycken storlekar så att kunden kan skapa sig en bild på hur webbplatsen kommer att se ut i datorn, surfplattan och mobilen.

03 – Kodningen

I denna fasen så sker skapandet av det nya temas som sedan implementeras i WordPress. Alla teman görs med responsiv webbdesign.

04 – Testen

Att skapa kvalitativa webbplatser kräver omfattande testning både på dator, surfplatta och i mobilen.

05 – Innehållet

Nu är det dags för att fylla på med texter och bilder. Det görs av mig eller av kunden, beroende på vilka tilläggstjänster som kunden har valt.

06 – Lanseringen

Webbplatsen flyttas och lanseras på önskat webbhotell, vi rekommenderar att använda Loopia.

Tilläggstjänster

[+] Utbildning

Oavsett om du är nybörjare eller proffs så kan en utbildning i WordPress underlätta webbplatsuppdateringen, från 520 kr/timme.

[+] Webbplatsuppdatering/Support

Hinner eller vill du inte sköta webbplatsuppdateringarna så erbjuder jag detta från 520 kr/timme.

hanna@hawebb.se

 hanna@hawebb.se

Other services

Nyhetsbrev

Att skicka ett nyhetsbrev är ett enkelt och billigt sätt att marknadsföra dig och dina produkter och tjänster. Jag hjälper dig att utforma en mall som passar din ditt företags grafiska profil. Då kommer dina kunder känna igen sig både på webbplatsen och i e-postutskicken.

Read more about Nyhetsbrev

Sökmotoroptimering

Visste du att varje dag sker det över 50 miljoner sökningar på Google i Sverige. Vi använder sökmotorer för att hitta information och inspiration hemma, på jobbet, på bussen och överallt där vi tar med oss vår mobiltelefon.

Read more about Sökmotoroptimering

Sociala medior

Den ökade digitala användningen påverkar längre inte bara marknadsavdelningen utan dessa frågor blir viktigare även för säljavdelningen, kundservice och HR-avdelningen som kan använda kanalerna för att kommunicera med kunder och kandidater.

Read more about Sociala medior